Na niektóre oferowane produkty może obowiązywać gwarancja producenta. Szczegółowe warunki gwarancji, jej zakres oraz czas trwania są każdorazowo określone w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do produktu lub wskazane na stronie produktu.
Skorzystanie z gwarancji nie wyłącza możliwości dochodzenia roszczeń z tytułu rękojmi (jeśli ma zastosowanie).
Zgodnie z art. 38a ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość przysługuje również osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W takim przypadku przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni na zasadach określonych dla konsumentów.
Reklamacje dotyczące towarów zakupionych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, które dokonały zakupu w celach niezwiązanych z charakterem zawodowym tej działalności, są rozpatrywane na zasadach analogicznych do reklamacji składanych przez konsumentów.
W celu złożenia reklamacji należy przesłać zgłoszenie zawierające:
– imię i nazwisko lub nazwę firmy,
– dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu),
– numer zamówienia,
– opis wady lub niezgodności towaru z umową,
– preferowany sposób rozpatrzenia reklamacji (np. wymiana, naprawa, zwrot pieniędzy).
Reklamacje są rozpatrywane w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania